vrijdag 25 juli 2014

Maak je eigen fotocollage samen met Hema!


Ik gebruik Facebook veel. Het is leuk om te zien waar iedereen zoal mee bezig is. Naast het volgen van vrienden, volg ik ook bedrijven. De Hema is daar een van. Een paar weken geleden heeft de Hema op Facebook een link geplaatst van een nieuw product; de #mobileprint met als slogan:'maak dagelijkse foto's bijzonder'.

Het zag er erg mooi uit en ik dacht gelijk aan een fotocollage boven de bank dus dat wilde ik wel eens proberen (Facebookactie gelukt!). Ik heb direct via mijn telefoon het product besteld. Je kan kiezen uit prints, books en cards. Ik heb gekozen voor de square print. Je krijgt dan 30 foto's (per 10 extra te bestellen) van 10 cm x 10 cm. Het is heel makkelijk; je kunt kiezen door in te loggen met Facebook, Instagram of zonder registratie. Voor het laatste heb ik gekozen. Daarna is er een keuzemenu waar je de foto's hebt staan, upload van je telefoon, van Facebook, Instagram of uit de historie. Zoals op de site staat aangegeven kan het bij een iPad of iPhone vertraging tussen zitten en dat klopt ook. Je moet iets langer wachten en tegenwoordig heeft niemand meer geduld.. Maar het komt goed, daarna kan je de bestelling afronden. De kosten vallen ook mee, voor 30 foto's betaal je ongeveer een 10 euro. Op dit moment geven ze zelfs 20% korting en dan heb je ze al voor 7,50 euro!

Hierbij mijn DIY:



Ik heb foamborden gekocht bij een hobbywinkel. Uit een A4 gaan 4 vierkanten. Je kunt de platen het beste met een mesje snijden.


Vervolgens heb ik de foto's met een lijmroller op het foam geplakt. 


Ik heb in totaal 20 foto's op foam geplakt. 



Omdat ik ze plat tegen de wand wilde plakken gebruik ik daarvoor Powerstrips van Tesa. Te koop in elke bouwmarkt. 


Voor het recht plakken heb ik een laserwaterpas gebruikt en een 9 volt batterij (2,5 cm breed). Zo kon ik gemakkelijk de afstanden tussen de foto's bepalen en hoefde ik niet elke keer te meten:-)


Omdat foam natuurlijk niet zwaar is, heb ik maar een stripje gebruikt van de powerstrips. Het voordeel van powerstrips is dat je het gemakkelijk weer kunt verwijderen zonder de muur te beschadigen. 


En hierbij het resultaat!:
 





Wil je ook foto's bestellen? Hierbij de linkt naar de hema site. Ik ben benieuwd wat je er van vind!

 http://foto-ontwerp.hema.nl/mobileprint/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten